.

Followers

Monday, July 6, 2015

Pengalaman pertama berpuasa sebagai ibu mengandung

Assalamualaikum...


Rasanya aku belum lagi kongsi berita yang aku mengandung. Yang tau pada awal nya husband je. Oleh kerana aku tinggal di rumah mertua pada waktu itu, mertua pun perasan yang aku macam dah lain je. Tapi kami tak dedahkan lagi. Beberapa hari selepas tu baru bagitau family. Lepas tu aku bagitau dekat instagram. So, ada lah yang tau ada yang tau. Tak kan la update kat FB, segan. Ramai sangat orang kat situ.

Aku memang baik takde mengalami morning sickness. Tapi tak kira la pagi, petang, siang atau malam, asal aku rasa lain macam je memang muntah. Selera makan memang membuak-buak. Every 3 or 4 hours, I will feel hungry and need something to munch. Cuma, aku takda selera nak makan nasi. Macam dah jemu, macam muak tengok nasi tu.

Untuk bulan puasa kali ini, alhamdulillah, masih berpuasa penuh. Takda rasa lapar sehingga tidak keruan macam selalu. Cuma, dalam sekitar pukul 7 tu aku rasa loya. Memang nak muntah tapi takda apa yang nak dimuntahkan. Muntah air je. Memang kena standby plastik dalam kereta atau dalam beg. Sebab perasaan nak muntah tu tiba-tiba datang. Pernah aku tadah guna tudung je sebab terlalu mengejut. Tahan je la sampai rumah. Nasib muntah air je. Takda bau sangat pun.

Semalam mija saja nak jalan-jalan. Lepas pergi Plaza Alam Sentral beli bunga, kami terus ke Jusco Bukit Raja. Ada la jugak belek-belek skirt. Dia cakap kalau nak ambik. Memang tak lah aku nak ambik. I'm not that kind of women. Lepas tu kena bebel, Tak salah nak mintak, Cuba la nak beli ni. Nak beli tu. Bukan salah pun. :) At last, aku beli seluar and skirt panjang untuk pregnant mummy. Dia bebel jangan pakai seluar ketat lagi dah. Seluar jeans lama dah aku tak pakai. Tak muat. :(

Semoga anak umi baik-baik aje dalam perut.


No comments: