.

Followers

Friday, July 30, 2010

Korang pernah tak buat sambungan air haram?

sumber google


Macam pelik pulak aku tanya kan. Tapi adakah korang pernah buat atau kawan2 ke keluarga korang buat? Mesti ada yang tak ada yang pernah. Ada jugak korang tak tau sama sekali sebab korang tak penah ambil pusing pun perkara nie. Aku nak lah berkongsi serba sedikit pengalaman aku berkaitan benda ni.

Keluarga aku pernah la buat sebab masa tu air kena potong dah cecah ribuan ringgit. Tak dibayar2 dan 5 buah rumah pakai 1 meter. Pastu ada yang lepas tangan lagi buat bodoh je bil sampai. Aku sebenarnya tak suka benda macam ni terjadi kat family aku tapi dah kehendak orang tua kan. Aku bising2 pun tak diambil peduli. Saat paling sadis bila orang datang check meter air. Masa tu kelam kabut tutup meter air sambungan yang dibuat.

Lepas orang nya blah bukak meter balik. Macam tu lah tiap2 bulan dan benda ni family aku je tau. Nak ditambah teruk jiran aku jenis buzy body punya orang. Bil2 air selalu kat rumah dia ntah la wat kajian ape suma pastu cakap kat jiran lain. Alih2 jiran lain tarik muka pasal cakap kitaorang curik air diaorang yang padahal nya banyak paip bocor.

Aku dah penat la ngan suma benda nie. Bila lah nak abis dan hidup tenteram. Kalau aku dah keje ke banyak savings ke dapat duit insurans nyawa arwah abah ke takpe lah. Kalau ada dah lama aku setle kan benda ni. Aku buat yang termampu berbekalkan duit kat tabung haji aku yang hasil daripada sumbangan duit raya yang aku kumpul dulu sebab aku anak yatim dari kecik. Kalau tak,tak tau lah...

4 comments:

hachereennor'ain said...

haha .aku pun pernah dulu .tapi lepas tu abang aku kerja syabas ,terus tak buat dah .

Sharinginfoz said...

tak le pulak....

Tudung Mana Anda Suka?

✿ Cik Cimi said...

er er?
cmne nk wat tuh?

PinQib said...

xpe2.. usaha tawakl;. tp bek hentikan la xtvt mencuri air tu.. x bek sbb tu mencuri. waima air skalipun


Sekian. Eh. Ada update la. Jom singgah!

Muke toya yang comel



Boys never grow up