.

Followers

Tuesday, November 12, 2013

Hello audit life

 
 
 Assalamualaikum...
 
Hari ni aku dah start buat audit balik selepas dua bulan dipindahkan ke tax department. Jangan lah rasa yang aku ni awesome sangat dapat pindah ke tax department sebab aku tak sentuh pun sebarang aktiviti yang berkaitan dengan tax computation. Yang aku buat tax estimate, eFiling, buat letter to client, letter to IRB, request file, hantar surat dan macam-macam lagi. Cuci tandas je aku tak buat masa tu. :P
 
Berbalik kepada cerita aku yang tadi, hari ni memang first time aku pergi client office. semalam tak datang ada PGL kat office lepas tu manager marah-marah sebab dia tak dapat tahu yang aku tak datang. Aku gerak dari rumah dalam pukul 6:10 pagi. Korang tengah buat ape masa tu? hehe Sebab lokasi client di Bangsar dan dijangka akan mengalami kesesakan lalu lintas.
 
Pukul 6:30 pagi di Lebuhraya Persekutuan dah bergerak perlahan. Aku rasa dieorang pun bangun saing-saing aku bangun agaknya dalam 5:30 pagi. Akhirnya aku sampai di tempat letak kenderaan tingkat 14 pada pukul 6:55 pagi. Agak awal disitu dan memandangkan awal kan, aku stay dalam kereta tidur sekejap. An effective nap gitu.
 
Dari pagi client in charge takda. So, aku tak boleh buat banyak kerja lah dan yang paling tak best seronok, discussion room yang kami duduk ni sangat la sejuk. Untuk mengatasi kesejukan itu, aku taip entry ni sementara tunggu client back in his place. Tadi ade lepas tu pergi mana ntah.
 
Selamat bekerja dan menunggu 5:30 petang untuk pulang!!

 
 

No comments: