.

Followers

Tuesday, November 19, 2013

Kisah detox clenx tea

Mungkin ada mereka yang di kalangan kita mengalami masalah sukar membuang air besar. Mungkin disebabkan faktor pemakanan atau yang lain. Aku tak pasti. Tetapi aku bukan lah salah seorang daripada mereka. Aku memang dikategorikan 'agak senang' untuk buang air besar.

Hey, bukan aku nak tulis pasal berak je. Hahaha aku nak kongsi produk dari NH Detoxlim iaitu natural Clenx Tea. Ianya teh untuk membantu korang membuang air besar. Aku dah try dalam 3 bulan. Tapi on off la. Tak selalu sebab aku masa tu aku kerja naik ktm. Susah. Sebab?

Bila minum teh ni, kesan akan dirasai selepas 8-10 jam. Pernah aku minum tersasar dari jadual aku. Naik ktm kena berhenti di stesen Subang Jaya semata nak pergi tandas. Akhirnya aku lewat ke tempat kerja. Nasib baik ada tandas. Sesetengah stesen ktm tu letak tandas 'angkut' je. Portable toilet. Tak ke haru kalau keadaan dimana kamu tiada pilihan. Haha

Tujuan aku minum teh ni bukan untuk kuruskan badan walaupun dikotaknya afa menyatakan untuk menurunkan berat badan. Pada asalnya aku nak detox la. Nak buang toksik dalam badan. Masa tu tengah tinjau2 produk kat Guardian. Aku tengok ada teh ni so, aku beli la memandangkan harga nya pun tidak lah mahal.

Lepas lunch or dinner aku ambil 1 paket. Kalau untuk turunkan berat badan boleh ambil 2 paket sehari. Aku tak pernah cuba sebab bagi aku 1 je dah cukup. Rasanya? Aku suka. Aku memang dah biasa minum teh hijau atau teh cina. Untuk clenx tea ni, bagi aku not bad. Baunya harum macam bau inai. Tak perlu tambah gula. Minum suam2 pun sedap dah.

Setiap orang kesannya berbeza. Untuk pertama kali hingga ke tiga. Mungkin akan berulang ke tandas beberapa kali sebab toksik tengah banyak mungkin. Selepas tu sekali je dah. Sakit perut dia memang sakit la. Tapi bila korang 'berak'kan je okay dah. Haha

Tetapi, tunang dan kakak aku tak macam tu. Diaorang minum tapi dah lepas 12 jam masih tak sakit perut pun. Tau2 esok baru sakit perut dan nak membuang. Haa yang ni aku tak tau kenapa. Lain pulak effect dia. Hehe

Yang penting, perut baik, berak hari2, senang hati.

Berat badan? Maintain je. Haha

No comments: