.

Followers

Tuesday, July 14, 2015

Kuih raya paling mudah dan ringkas

Assalamualaikum..

Memandangkan aku ni seorang isteri yang bekerja dan mummy-to-be, perasaan malas tu memang membuak-buak. Tapi itu tak menghalang mood raya aku yang tinggi tiap kali raya. Nak buat jugak kuih walaupun tak berapa nak rajin. Gigih beli barang mesti kena buat jugak kan. (Tahun lepas banyak sangat membazir barang kuih yang tak buat sampai expired).

Cornflakes bersalut coklat
Bagi aku kuih raya diatas paling mudah sebab tak perlu nak masak guna oven. Cairkan coklat, campurkan badan dan cornflakes, letak dalam corong. Siap! 

Bahan-bahan:
500gm cornflakes
750gm coklat masakan Beryl's
2 cawan badam kisar/potong
corong kertas
sprinkle (perhiasan)

Tips:
- Buat di dalam bilik yang ber-aircond untuk mempercepat coklat kering.
- Coklat masakan milk compound sebab dah sedap dah.


Sekian.

2 comments:

Anonymous said...

Hi, saya sangat menyukai blog anda! ZALORA Malaysia kini sedang mencari blogger yang berbakat, dan saya tertanya adakah anda berminat untuk satu kolaborasi blog bersama kami. Anda boleh hubungi saya di izz.latif@my.zalora.com jika anda berminat dengan tawaran ini dan saya akan berikan segala butiran di sana. Harap dapat balasan emel anda secepat yang mungkin!

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)