.

Followers

Friday, July 29, 2011

Tangisan di pagi hari

Dalam pukul 4 pagi tadi lah. Aku tiba-tiba terjaga dari tidur. Bila aku terjaga tu aku terdengar sayup-sayup orang menangis. Macam orang dalam kesakitan. Aku tak sedap hati lah kan. Aku terus bangun dari katil capai tuala aku lepas tu bukak pintu bilik.

Aku tengok mak aku rupanya tengah terlentang depan bilik stor. Terkejut aku. Aku nak angkat lah kan. Nak pimpin. Tapi dia tak boleh bangun. Baru jatuh sakit tu still terasa lagi. Aku duduk kat sebelah dia aku urut2 lah kan punggung dia. Sebab mak aku jatuh terlentang.

Dalam 10 minit lepas tu baru dia boleh bangun. Lepas tu masuk bilik dia sambung tidur. Nasib baik manusia kan. Bukan makhluk Allah yang lain. Kalau tak aku yang terlentang kat lantai tu sebab pengsan. Yang aku pun berani sangat nak keluar bilik. Hahaha. Sebab aku yakin tu suara manusia. Nasib baik tak jadi pape sangat. Umur mak aku tu 65 tahun. Dalam usia begini, kalau jatuh ke apa sangat lah bahaya.

moral value: jangan tidur mati ye.

No comments: