.

Followers

Tuesday, September 19, 2017

'Online shopping' ketika berpantang

Assalamualaikum.

Online shopping ketika dalam pantang selepas bersalin merupakan salah satu terapi bagi aku. Tak pasti untuk orang lain. Sebab nya kita dah biasa keluar, tiap-tiap minggu akan pergi hypermarket atau shopping mall. Bila dalam pantang ni mana boleh keluar, hatta ke kedai runcit. Akan tetapi ada juga ibu dalam pantang terpaksa keluar juga untuk membeli barang basah atau kering disebabkan tiada orang yang boleh diharapkan (kuat sungguh mereka).

Untuk online shopping, biasanya aku suka survey barang kat Lazada dan Shoppee. Kadang tu ada juga buka Mysale dan ezbuy. Bergantung apa yang aku nak beli dan tengok bajet jugak la. 😜

Boleh dikatakan dua hari sekali atau hari-hari akan ada penghantaran barang kat rumah ni. Oleh sebab aku duduk kat rumah mertua, kalau beli barang apa-apa, aku juga nama suami aku. Senang kalau orang kurier telefon nak tanya alamat. Lagi satu takut jiran tak kenal nama aku (hatta saudara) sebab dah pernah kena.

Kesimpulannya, berhati-hati sekiranya rumah anda ada ibu dalam pantang. Setiap hari akan ada orang bagi salam. Samada datang nak menziarah atau datang untuk hantar barang. 😁

1. Stok plastik susu EBM
2. Cooler bag baru sebab yang dah lama koyak
3. Sabun Tanamera nak sental daki

- all from Lazada -
Tambah satu lagi koleksi botol susu pura kiki.
Beli dari Babydash sebab ada promo. Siap dapat free gift lagi.
Semenjak ada 2 orang anak ni, tak cukup hanger nak sidai baju dieorang.
Kena la beli drying rack ni kat Lazada (ummi yang prihatin kan?)
Oleh kerana Luthfi asyik kacau bila aku on laptop, aku belikan la laptop mainan ni untuk dia.
(sekali lagi ummi yang prihatin) from Lazada
Sekian, terima kasih.


1 comment:

Irwin Andriyanto said...

Thank you for sharing in this article
I can learn a lot and could also be a reference
I hope to read the next your article updates

Hi, we are team Tangerang digital, just share new article from Masirwin Blog - Digital Inovation Enthusiastic for you...

- Kelebihan Wisman Butter untuk Kue

- Daftar Harga Hardisk Eksternal 1TB

- Makna Imlek Tahun Ini

See you, from Irwin Andriyanto