.

Followers

Saturday, March 12, 2016

Perlu ke nursing pillow?

Semenjak aku tekad nak fully breastfeed ni, aku selalu sakit belakang. Aku ada jugak amek ostematrik sebelum tidur.
Tapi kadang-kadang lupa nak makan. Jadinya, aku kerap sakit belakang. Lagi-lagi bahagian belikat tu. Sungguh! Kalau suruh husband aku urut, memang sakit tapi sedap. Rasa nak suruh urut lama-lama tapi kesian pulak dia penat. 

Salah satu sebab aku sakit belakang, aku tak menyandar semasa menyusukan baby. Tak sendal apa-apa pun. Kalau 1 jam dia menyusu, 1 jam la aku duduk. Tak tahan sangat aku menyusukan sambil baring mengiring pulak. Tak pun sendal bawah tangan aku sengan bantal. Boleh rehat sekejap tangan tu sebab gendong baby.

Akhirnya aku buat keputusan untuk beli nursing pillow. Aku malas nak cari atau scroll instagram. Alternative, aku cari je kat Lazada. Semenjak dua menjak ni memang aku suami isteri suka sangat beli barang kat Lazada. Harga pun boleh tahan. 

Selepas guna nursing pillow ni, kurang sikit sakit belakang sebab takde dah nak pegang baby. Letak je kat nursing pillow tu. Baby pun selesa sampai tertidur. Kalau dialihkan, terjaga pulak. 😅 Memula nak guna tu agak struggle sikit sebab tak tau nak letak baby position mcm mana. Nanti baby tercepit antara bantal dengan badan aku. Kesian aku tengok. Aku alihkan je sampai dia pun tak selesa, menangis. Lama-kelamaan aku pun dah pandai guna nursing pillow ni. Takda la dia tercepit kat tengah-tengah. Hehe

No comments: