.

Followers

Thursday, October 7, 2010

rama-rama hidup tak lama..


lepas balik kelas nak bagi makan anak ayam kat reban..(penternak lah konon nye)..sebelom tu kena angkat kain kat ampaian dulu sebab nanti tangan kotor lepas bagi ayam makan..huhuhu..ayam nye lapar tak sabar-sabar nak makan sampai patuk-patuk senduk nasi yang aku pegang..(batak..)

eh...citer pasal ayam pulak..haaa! mase aku angkat kain ade rama-rama kat tanah..nasib baik aku tak pijak sebab die dah mati..kesian taw! lepas tu badan nye tinggal separuh jer..tapi kepak nye okey lagi..lawa...mule2 ingat kan kertas rupenye rama-rama..

kesian kat rama-rama tu..tengah cantik2 dah mati...bak lagu kanak-kanak " tapi sayang hidup tak lame"...hahhh..serupa lah dengan ape yang aku lihat...aku harap aku tak kan jadi rama-rama tu..aku nak bersinar dulu nak kibaskan kepak2 aku (ehh.takde lah haha)..moral value is ajal di tangan ALLAH..aku harap nyawa aku diambil setelah aku menjadi rama-rama yang mama boleh banggakan...

6 comments:

HiGHNeSS FiQ said...

laa, jadi rama2 la best..
cepat sket, xbyk buat dosa~
[fikiran zaman kanak2 dulu]

@ku d! sin!e said...

haha..aku pon pikir makan tu gak..
ala fiq..de pro n kontra lah..

yana89 said...

hurm, ak teringt cte ko pasl tertinggal ank aym kat dlm bilik mandi...aiyo~~klaka seh!!

@ku d! sin!e said...

alah...kantoi!!!!!!

PinQib said...

MACAM RAMA3 KAYU PUN ADA. :) ISK


Jum Singgah yer
Latest entry di:

Kehebatan 2010 hanya untuk….

@ku d! sin!e said...

rame2 kayu erk..?
hahaha