.

Followers

Saturday, June 12, 2010

'My Water Moments' with Sony TX5

Hari raya tahun lepas aku kononnya pergi lah konvoi ngan kawan-kawan..dari Meru sampai Perak tapi lupa lak pulak nama tempatnye..hahaha...on the way pergi tu aku ngan boyfriend aku excident tepi highway...sebabnya toksah lah cerita lagi pasal sapa yang salah sapa yang betol pon tak tau...jadi nya kamera aku ROSAK sebab temhempap dengan ape ntah sampai LCD pecah....(aku ker...??? hahaha)


Memang lah sedih hati nie toksah cakap lah kan pasal lepas tu family aku sajer2 lah pergi mandi kat Wetworld...kalau nak amek gambar je kan kami semua kena jadi profesional photographer...sebab kena pandai bajet2 nak amek yelah tak nampak kan...ish, kalo lah mase tu aku ade kamera yang waterproof lagi macam SONY TX5...nak pergi tempat yang basah ke kering ke dalam air pon boleh....huwaa....seronok!


aku suka colour hitam..tahan lasak dan tak nampak cap jari sangat kalau pegang2 nie
 
 
Yang best pasal the world's slimmest water-proof camera nie: 
 
Water-proof (up to 3 meters)
lepas nie leh amek gambar puas2...yelah, baru ingat nak pergi bercuti kat pulau..nak amek gambar coral     pon boleh sehingga 60 minit....hahaha...
 
Handheld Twilight
maksudnya kalau kite tekan button capture image tu sekali kan, kamera nie akan amek six images in a fraction of a second...and then single image which more detail akan terbentuk dengan menggabungkan kesemua data enam gambar tadi...hebat kan! 
 
Intelligent Sweep Panorama
 
 
korang juga boleh ambil gambar panorama yang korang kagum dengan ciptaan Allah dengan senang...pasal dengan fungsi sweep panorama korang boleh shoots a high-speed burst of frames when you sweep the camera..kanan ke kiri ke atas ke bawah ke...jadi satu gambar yang merangkumi apa yang korang lihat akan terbentuk....whoa~~

“Exmor R” CMOS Sensor
fungsi nie lebih tertumpu kepada sistem kamera nie...lebih senyap, lebih laju dan mengurangkan penggunaan batery...tak lupa juga it offers images with rich gradation...alamak, nanti nampak pulak jerawat kat muka..hehehe

BIONZ Image Processor
dicipta khas untuk kamera keluaran Sony sahaja..ia akan mengekalkan keaslian warna apa yang korang capture tu yer...huhu

ada banyak lagi fungsi yang best...lepas nie tak payah lah anak buah aku amek gambar guna kamera lama lagi..macam gambar kat atas tu..kalau korang perasan lah..hehehe
nak maklumat lanjut boleh pergi kat sinie http://www.sony.com.my/product/dsc-tx5/sku/dsc-tx5_b+++e32...

3 comments:

Sharinginfoz said...

seronoknya kalau dapat benda alah ni kan....

ainasuhana said...

tau takpe...hahaha

Unknown said...

gudluck =)