.

Followers

Thursday, August 4, 2011

Kisah aku dan lif.

Kisah ini benar-benar terjadi dan bukan rekaan semata-mata nya. Kemungkinan ada kaitan dengan yang hidup di muka bumi nie. Mesti korang pernah kena jugak kan....hahaha...

gambar sekadar hiasan


Situasi 1
Macam kebiasaan nya, aku naik motor pergi kerja. Sampai tempat parking terus solex motor. Lepas tu baru bukak helmet and then betulkan tudung aku yang tak betul tu. Pakai backpack aku, masukkan sweater dalam helmet dan berjalan menuju ke lif. Itulah rutin aku di waktu pagi hari-hari bekerja.

Sampai depan pintu lif, tekan button untuk naik ke atas. TINGGGGG!!!!!!!!!! Lif pun sampai. Aku sampai awal agaknya. Aku sorang je yang masuk dalam lif tu. Lepas tu aku tekan lah tingkat yang aku nak pergi kan. Aku tekan banyak kali. Tak boleh2 jugak!!! Aku tekan kuat2... Macam nak mengamuk jer..

Aku tengok nombor tingkat yang kat dalam lif tu kan. Kat situ dia tulis "G"...Aku nak naik tingkat 3. Aku tengok balik. Rupa nya yang aku dok tekan2 tu button tingkat "G"... Memang lah tak naik2 kan. Nasib baik takda sapa masa tu. Haahahaa!


Situasi 2
Yeahhhhh!!! Dah habis office hour nak balik. Lepas kemas beg aku pun ambil helmet atas loker terus keluar dari office. Perasaan nak balik tu teruja sangat. Apa yang aku excited kan aku pun tak tau. Sampai depan pintu lif, tekan button turun ke bawah.

Nasib aku baik hari tu. Lif cepat jer sampai. Lepas bunyik TIINGGGGG!! pintu lif terbukak. Aku melangkah masuk dalam lif. Lepas tu aku sandar kat dinding memandangkan aku sorang jer. Aku tengok jer pintu lif tu tertutup... Aku khayal pulak.

Lepas 15 saat aku tersedar, "Eh, kenapa lif nie tak bergerak. Selalu dah sampai Groung level dah" Aku perhatikan rupanya aku tak tekan pun tingkat "G" tu. Patot lah tak bergerak2. Nasib baik tak setengah jam ke kan. Memang aku biol lah... heheheehe!!!

4 comments:

cEro said...

hahaha, yg kedua tu slalu jadi...
aku siap marah2 maki lagi apsal tak gerak2, rupanya tak tekan..termalu sorg2...

leya said...

haha sengal jek..nsb baik xde org ek..

ainasuhana said...

hahaha....selalu jadi kan...
lucu lah...
nasib baik takde orang. malu jer...

iLhAM said...

hhaha..lucu gak citer ko ney..mula2 aku ingt ko nk citer sal ko stuck dlm lif ke apa ke..rupenyer citer lucu..btw pernah gak trjadi kt aku mase dok kolej dulu...hehe..nice beb..^___^