.

Followers

Monday, August 15, 2011

Preparation for raya #6

Hari Sabtu. Seawal pukul 7 pagi aku dah keluar rumah nak memulakan aktiviti aku hari nie. Takpe, tak payah nak mandi dulu. Sebab nak comot balik kena mandi balik kan??

Mengecat rumah
Pada raya tahun lepas, belakang rumah tak sempat di cat. Tapi cat tu dah beli pun. Sekarang tinggal sambung cat balik lah kan. Sebab belakang rumah aku nie menghadap matahari terbit, pukul 9 setengah je dah rasa terik. Giler panas lah. Peluh menitik-nitik jer macam buat kerja berat. Dapat lah dalam 3 meter aku cat dinding tu. hahaha

tak siap... :(
Basuh bunga
Lepas dah panas-panas kat luar, settle kan dalam rumah pulak. Aku start basuh bunga. Yelah, dah setahun dalam pasu tu mesti berhabuk kan. Nasib aku baik sebab start tahun lepas aku dah kurang kan penggunaan pasu kat ruang tamu. Ada 2 pasu jer. Kalau guna 2 baldi untuk bunga. Sekarang 1 jer dah cukup.. hahaha... Bertambah mudah kerja aku.

tara..!!!

SEMANGAT NAK RAYER!!!!





No comments: