.

Followers

Monday, August 1, 2011

Risau pasal baju raya.

Kisah nya aku tempah baju raya 2 pasang kat tailor dari Indonesia. Kakak aku cakap jahitan nye cantik. Jadi kakak aku pun hantar lah baju raya dia dengan anak dia kat situ. Hantar dari bulan 5. Sebab tak nak orang nya buat tak senonoh. Minggu lepas dia ambil lah baju yang dah siap tu.

Result nya baju anak buah aku tu macam HARAM jer. Kain yang ditempah tu mahal pulak. Kalau yang murah2 takpe lah jugak. Kain siang malam. Habis songsang mongsang warna nya. Tunggang terbalik. Ada yang gelap kat atas lah. The worst thing bila warna 'pesak' tak sama dengan warna badan. Maybe boleh dikatakan trend tapi nampak weird. Lepas tu ada yang tak terjahit. Kalau buat cekak kat tangan tu, butang tak berjahit  pun. Bukan tu jer, lubang butang tu pun takde. Baju tu besar pulak. Hish, macam2 lah. Ada jer serba tak kena.

Aku pun ada sepasang kain yang serupa. Nasib baik aku tempah kat Klang. Sebab aku dah biasa tempah kat situ. Walaupun mahal tapi jahitan dia okey dan sedap dipakai. Yang kurang bernasib baik nya, aku dah hantar 2 pasang kat tailor Indonesia tu. Aku dok terkenang jer. Macam mane lah rupa baju aku nanti. Isk.... aku nak raya tau...!

Moral value: Biar tempah mahal sikit, janji boleh pakai lama.

No comments: