.

Followers

Tuesday, June 7, 2011

First time tengok kemalangan di jalan motorsikal.

Macam hari kebiasaan nya. Aku pergi kerja memang guna jalan motorsikal di Federal Highway. Aku malas nak guna jalan dalam sebab banyak traffic light dan confirm jalan jammed. Aku masuk lorong untuk jalan motorsikal dari sebelum tol Sg. Rasau and then aku exit kat fly over nak ke Bulatan Kayangan. Tempat kerja aku dekat WorldWide Business Park.

Berhampiran exit ke Shah Alam ada kemalangan. Sebelum tu jalan jammed teruk kat Federal Highway. Aku ingat yang eksiden tu kereta. Rupa nya motor je pon. Sampai SATU HIGHWAY tu jalan jammed. Orang yang naik kereta semua nya slow pasal nak tengok lah tu. Orang Malaysia kan memang prihatin. hahaha..

Memang orang yang guna jalan motorsikal tu banyak yang bawa laju. Aku pun sebenarnya seram jugak. Yelah, aku nie berbaju kurung. Perempuan dan single rider..Kalau apa-apa jadi aku tak tau lah. Ada tak orang yang nak tolong aku ye..?? Aku tawakkal jer. Sebab niat aku nak pergi kerja cari pengalaman dan menuntut ilmu. Semoga perjalanan aku pergi dan balik dirahmati oleh Allah.

No comments: