.

Followers

Sunday, June 5, 2011

Start my internship.

 Dalam masa 3 hari nie, aku belum buat apa-apa kerja lagi pun. Just duduk kat meeting room belajar apa yang kami kena tau sebelum buat auditing. Yelah, kalau asas untuk accounting tak kuat macam mana nak buat audit betul tak? So, dari benda yang basic pasal accounting nie yang aku belajar masa sekolah menengah dulu semua kena ingat balik.

Rasa macam teruk pulak aku ni. Sebab benda yang simple pun tak leh nak terangkan. Selama ni kami fikir kami tau. Bila disuruh terangkan tak dapat jawab pulak. Nampak sangat knowledge aku rapuh. hahaha.. Kena kuatkan balik semua nya. Kena banyak baca. Terutamanya Companies Act 1965. Kena ada dalam kepala semuanya.

InsyaAllah hari isnin nie aku dan budak2 praktikal yang lain akan memulakan kerja. Tapi tengok keadaan sebab some of us akan follow senior staff dan ada yang akan dapat fail sendiri. Aku tak tau aku yang mana lagi. Aku pun dah ada assignment. Setiap orang ada. Iaitu baca novel english yang manager bagi lepas tu present balik buku tu punya sinopsis kat dia. Aku belum start baca lagi nie. haahaha

No comments: