.

Followers

Monday, April 11, 2011

akhirnya...

yes! akhirnya habis jugak minggu buzy aku. tapi tak lah tamat di situ aje. sebab final pulak menjelma. Paper aku start 27 April nie. Tak lame lagi kan. Stadi week seminggu tu nanti ntah aku stadi ke tak kan. hahaha. ntah-ntah aku pergi merambu rambu jer. hahaha...

Dah lame aku tinggal kan blog nie. sampaikan aku tak tau nak cerita ape. Haa, aku nak share lah kepelikan aku tadi siang. Macam biasa lepas habis kelas memang aku terus balik rumah kan. Yelah, karang lambat kena hujan pulak. Sekarang nie cuace dah la tak menentu. Tapi aku sentiasa stand by baju hujan dalam beg. Sediakan baju hujan sebelom hujan katenye..~ hehe

On the way ke Meru, ada jer kenderaan tersadai kat tepi jalan. Mula-mula kereta eksiden sebelom tol Sungai Rasau. Total lost jugak lah depan nye. Kat bukit raja pulak ada lori sampah rosak kat tepi jalan..Seberang jalan nya ade 3 trelar rosak tepi jalan. Nampak jalan raya macam penuh sangat. Lepas tu terus je lah. Dekat tol RM0.60 ke Meru jalan motor pulak kena block.

Kereta dengan motor eksiden. Yang sedihnya orang yang bawa motor tu penjual roti. Habis bersepah roti dia. Orang lain tengok je bukan nak tolong. Aku nak berhenti takut lak. Semua laki. Kesian sangat. Aku tengok muka die sedih giler. Nak nangis aku tengok muke die. Yelah, walaupun die warga asing tapi die carik rezeki yang halal. Roti tu punca rezeki die. Aku mengucap panjang jer...


Dari area Klang Utama sampai Setia Alam pulak banyak kenderaan tepi jalan. Orang2 TM ataupun TNB tengah nak tarik kabel kot. Memang tepi jalan stok letak kon jer. Bhaya jugak. Kot2 penunggang motor macam aku tak nampak cilok cilok dah kedebummmm!!!! Kan susah... Tapi nak salahkan mereka pun tak leh jugak. Sebab tu memang kerja dieorang kan...

Macam2 ragam kalau nak carik rezeki nie..

No comments: