.

Followers

Wednesday, April 20, 2011

Evolusi motorsikal YAMAHA





Pertama motorsikal jenis Lagenda. Banyak pembaharuan yang dilakukan. Motorsikal jenis Yamaha Lagenda ini semakin menarik Tetapi aku tak tau lah kenapa. Yang paling baru model Yamaha Lagenda nie aku rasa tak lawa. Sebab lampunye macam ape ntah. Reka bentuk side mirror yang stylo agaknye kot. Lepas tu set die macam nak bertukar pulak. TRANSFORMERS!! Tak cantik. Colour pulak banyak yang sama. I mean takde campuran warna yang seimbangkan warna motorsikal ini ye.


Pada awal kemunculan motorsikal Yamaha Ego ini, aku tak minat. Sebab motorsikal nie jenis skuter dan kecik. Aku yang badan 'besar' nie macam tak sesuai jer naik. Macam kecik jer. Tapi untuk keluaran yang terbaru Yamaha Ego LC ni aku minat. Nampak besar sikit dan rekabentuk nya smart. Aku suke!!! Depan die macam nouvo sikit...


Macam silap gambar jer. Betul lah nie. Cover set Yamaha 135 LC semakin tak lawa. Tak cantik. Jadi gabak besar. hahaha. Lepas tu strike yang baru pon tak smart. Macam ape lah pulak. Huduh semacam lak aku tengok. Tapi tak tau lah lama-lama jadi cantik ker kan. Dari segi lain bertambah baik cuma luaran jer. Dah macam nouvo jugak.

Yamaha Nouvo pulak sama je macam Yamaha Lagenda. Banyak inovasi yang dilakukan ke atas motorsikal ini. Tetapi bila keluaran Yamaha Nouvo LC rekabentuk tak cantik. Gemuk kat depan. Macam ape ntah. Tapi 135cc memang best lah kan. For me, tak cantik. Sama je macam Lagenda baru dan 135LC baru. Cuma bila kat EGO nampak lawa sikit.

Yamaha 125z dan Yamaha 125zr menarik. Walaupun tak banyak perubahan tetapi ia dah kekal menarik dengan ciri-ciri nya yang tersendiri. Mula-mula tengok ada gak terfikir macam motorsikal 'mat endon' tapi lama-lama okey. Sehingga kini motorsikal ini masih ada permintaan daripada pengguna.

InsyaAllah ada rezeki nak angkat sebijik yang nie.
Yamaha Ego LC - Green
Nak bagi mama pakai. Kasi try-in itu Modenas okey.
Aminnn...

No comments: