.

Followers

Saturday, April 23, 2011

Maintenance for my LC


  • Aku tukar tayar sebab tayar dah haus. Aku tukar belakang jer. Depan tak tukar pon. Pakai tayar macam yang lama, DURO. Harga tayar dah naik. Yang ni RM70.
  • Aku tukar minyak hitam. Sebab dah lama tak tukar. Tak sempat lepas tu lupa. Aku main bedal jer. Aku pakai minyak hitam Yamaha punye jer. RM16
  • Aku kena tukar oil filter sekali. Kali nie aku pakai yang biasa je. Selalu pakai yang original. Kat sini yang biasa RM6. Tempat lain boleh dapat RM4 kot.
  • Aku tukar plug motor. Dari aku beli motor nie sampai sekarang tak pernah lagi tukar. Untuk mengelak kan apa-apa terjadi baik aku tukar dulu kan. Aku nie perempuan. Tak tau nak bukak motor bila motor tiba-tiba mati ke kan. RM15
  • Aku tukar no plat belakang. Pagi tadi mama bawak motor pegi mane ntah. Mama ganti sebab patah. No plat pulak RM9
  • Aku tukar brake shoes belakang. Bila break bunyik2 pulak. Yelah, motor aku bukan aku sorang je yang pakai. Ramai pulak. Ntah lah. Nie dah RM25
  • Aku tukar 4T nut. Sebab dah loose. Apek kedai bukak ganas kot sampai loose. Lepas tu aku banyak kali tukar minyak hitam kan. Bukak tutup bukak tutup jadi loose. RM6
  • Bila nak tukar plug tadi pin kat penutup tu dah patah. Macam mane boleh patah pon aku tak tau. Sebab tak pernah bukak aku rasa. Nanti api tarik tak kuat pulak. Untuk elak pape jadi aku kena tukar. RM5
  • Aku tak tau nape. Semalam aku isi RM5. Tadi malam aku tengok dah kat takuk merah. Apehal kuat sangat nie!!!!!!!!!! korang pakai motor aku ke melantak. Tiap kali aku nak pakai minyak mesti takde. Kang aku tak bagi karang cakap aku kedekut pulak.

No comments: