.

Followers

Tuesday, April 26, 2011

Juvana @ TV3


Semalam aku tengok ceita nie. Memang aku tunggu-tunggu je bila nak keluar. Drama nie ganti drama Gemilang. Drama Gemilang yang bagi aku menarik tetapi penghujung ceritanya macam tergantung. Maybe ade Gemilang 2 kot. Aku nie suka tengok budak-budak jahat dan nakal. Bagi aku kehidupan dieorang penuh dengan warna-warni dan mencabar. huhu... Pelik kan aku nie. Nie sinopsis drama Juvana ye..

JUVANA, sebuah drama bersiri yang akan mengupas sisi hidup pesalah-pesalah juvana. Selain menyelami dunia dan perasaan hati pesalah juvana, JUVANA juga mahu mendidik para penonton supaya mengambil iktibar daripada paparan kisah kehidupan watak-watak siri drama tersebut.

Drama Juvana mempunyai 13 episod semuanya, mengisahkan seorang remaja bernama Daim Yahya yang telah dituduh membunuh ibu dan teman lelaki ibunya. Daim telah dihantar ke sekolah pemulihan akhlak Wira Bakti iaitu sekolah badan bukan kerajaan semasa umurnya 17 tahun.

Dalam drama ini Raja lakonan Bront Palare akan menjadi watak warden yang jahat, Raja tidak memperdulikan Daim (Zahiril Adzim) yang dibuli oleh penghuni asrama yang jahat. Macam menarik bukan drama Juvana ini, tambahan pula ada Bront dan Beto Khusairay.

Daim kemudiannya mendapat sinar gembira apabila Cikgu Zakiah lakonan Izreen Azminda ( yang watak jahat dalam Samson Delaila). Cikgu Zakiah ini menjadi baik dalam drama Juvana ini. Dia akan membantu Daim yang lemah dan selalu menjadi mangsa buli rakan-rakan samseng yang ada di sekolah itu.

Aku juga nak kongsi soundtrack untuk drama ni. Lagu daripada kumpulan Drama Band yang bertajuk Babak Pertama. Lagu ni ramai yang suka dan minat. Lagu nie jugak sebenarnya bukan lagu baru tapi dah lama ada. Mungkin ada yang tak perasan sebab mereka nie di antara underground yang beraliran indie.


Babak pertama bermula saat ku terlihat mu
Waktu seakan terhenti terpinga mencari
Rasa yang takkan terungkap tak pernah ku alami
Cuba aku mengerti

Teruja aku mengejar mu
Bermimpi memiliki mu
Tanpa perlu ku endahkan dunia, dunia
Biarkan ku terus berlari
Cuba merajai mimpi
Tiap bayang mu akan ku jejaki nanti

oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh!
http://liriklagu.biz
Takkan ku menemui lagi walau gelapnya hari
Ku yakin akan temui semuanya di sini
Walau ke mana kau pergi tetap akan ku cari
Ku tak akan berhenti
Teruja aku mengejar mu
Bermimpi memiliki mu
Tanpa perlu ku endahkan dunia, dunia
Biarkan ku terus berlari
Cuba merajai mimpi
Tiap bayang mu akan ku jejaki nanti

oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh! oh! oh! oh! yeah!

Teruja aku mengejar mu
Bermimpi memiliki mu
Tanpa perlu ku endahkan dunia, dunia
Biarkan ku terus berlari
Cuba merajai mimpi
Tiap bayang mu akan ku jejaki nanti

oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh oh oh oh
oh oh oh
oh!

1 comment:

fyezah hasbullah said...

ala .. rugi .. wuwuwu .. T.T .. hari tuh tak sempat nak tengok 1st episode citer juvana nieh.. heee