.

Followers

Thursday, September 29, 2011

Hari yang panas

Dari semalam hingga hari nie cuaca terik sangat. Bila nak balik kerja tu keadaan yang sangat memeritkan. Mana tak nye, rumah aku menghala ke barat. Memang ngam-ngam lah matahari nak terbenam. Cahaya nya terik betul. Dari Shah Alam sampai ke Meru aku sepetkan mata (yang sedia sepet) sebab tak tahan silau.

Sampai rumah ke mesti terus terbaring kat katil. Rasa penat giler rasa lesu sangat badan nya. Nak mandi badan bahang sangat. Rasa panas sesangat sampai every night aku kan selesema and mata aku berair jer. Lepas tu baring salah letak kepala dah rasa macam darah turun kat kepala.

Memang kena banyak minum air nie. Sebab takut badan terhidrat lepas tu pengsan or pitam pulak. Aku dengan sejarah pitam nie dah la banyak. Aku akan senang pitam bila badan aku panas tapi aku mengantuk dan menguap. Lepas tu badan jadi sejuk giler, muka pucat pandang semua hitam. hahaha.. Banyak kali dah jadi..

Pesan saya, jangan main hujan. hehe. Jaga kesihatan anda semua dan jangan lupa minum air kosong banyak-banyak. Baru lah sihat dan cerdas.. Wallawehhhh dah boleh jadi penceramah bebas. hahahaha

No comments: