.

Followers

Wednesday, September 7, 2011

My eye twitching

Mesti korang pernah mengalami masalah yang sama macam aku. Pernah rasa tak kelopak mata tak pun bawah mata korang bergerak-gerak...??? Ia dipanggil eyelid twitch (kawan bagitau). Ia datang dan pergi sehinggakan korang pun tak perasan bila mata tu dah berhenti bergerak-gerak. Sebenarnya, korang je rasa sendiri. Orang kat sebelah pun tak boleh nampak mata tu bergerak-gerak.

Ia berlaku disebabkan pengecutan otot yang beralun dalam kelopak mata. Selalunya ia disebabkan oleh tekanan, keletihan, ketidakseimbangan makanan atau pun kurang tidur. Selalunya tak serius pon. Tapi jika berkaitan dengan saraf, yang tu kena rujuk doktor tau.

Sekarang nie aku kena cukupkan masa tidur aku. Jangan ambil sebarang kafein dan tenangkan fikiran. Dan aku tak boleh terlalu fokus kan mata aku ke lappy bila buat kerja. Tadi dah berhenti, tiba-tiba datang balik (mata aku bergerak-gerak sekarang nih!!! ).





No comments: