.

Followers

Wednesday, March 23, 2011

kenapa aku kena tahan polis??

 
Dalam pukul dua tadi petang aku macam biasa lah balik rumah. Kelas petang batal tapi lunch hour ada kelas. Aku malas nak merambu-rambu. Penat rasanya. Sebab aku pikir aku telah dipertanggungjawabkan oleh mama untuk bayar MARA abang aku. Asal nya nak pergi sekali jalan. Memandangkan hari panas terik aku decide balik rumah dulu.

Masa lalu jalan motor dekat-dekat tol Sungai Rasau, ade dua biji motor patah balik. Aku ingat motor depa pancit ke apa. Rupanya ade traffic. Nasib baik tak ramai. Kalau tak gabra jugak lah aku nie. Yelah, orang buat salah kan. huhu...tengok! tengok! kan dah kena tahan..Aku dah menyumpah seranah je dalam hati. Tapi sebab aku pakai baju kurung lagi sopan, aku senyum je lah maniskan mulut. Wekkk!!

"mintak lesen" aku pun bertanya balik. Untuk kepastian. haha..last-last aku kuarkan lah lesen. Dia belek lepas tu tanya "road tax ade?" aku pun cakap ada. Aku matikan motor sebab road tax dekat kunci motor. Nak lah bagi kat die tapi die tak tengok pun. Pastu suruh jalan. Cheittt! buat penat je aku matikan motor aku. Nasib baik ada starter. huhu

Eleh, dia tahan aku bajet aku takde lesen lah tu. Tengok pompuan nie kecik je naik motor. Mesti budak-budak. hahaha. Tak pun dia ingat aku tak tampal sticker 'L' atau 'P'..Aku punya lesen dah FULL lah..Tapi kelas B2 je lah. Aku takda lesen kereta lagih. hahahahaha...Selamat no plat belakang. Tak kantoi...



No comments: