.

Followers

Thursday, March 17, 2011

Wacana Cinta Agama, Bangsa & Negara


Ini merupakan program yang dianjurkan oleh pihak UiTM hasil kerjasama bersama unit NR (Non-Resident) pada 16 Mac 2011. Aku sampai dalam 8.15 sebab program start pukul 8.00 malam <<< SO MALAYSIAN. Aku tunggu kawan aku datang yelah kan segan sorang-sorang. Aku sampai je dah ramai budak UiTM dekat Dewan Agong Tuanku Canselor. Nie merupakan dewan baru yang dibina untuk konvokesyen katanya lah ye.

Sampai-sampai je dah makan dulu. Keliling dewan ada kaunter makanan. Adalah dalam 10 kaunter makanan sebab nya berapa ramai pulak student UiTM Shah Alam tu kan. hahaha...Menunya nasi beriani, dalca, ayam goreng, buah epal dan air kotak. Aku sebenarnya malas nak pergi. Yelah, banyak kerja menanti dan semuanya due date dah dekat. Tapi kena pergi juga sebab program nie under pihak Fakulti. Takut lah apa2 jadi tak pasal-pasal kena repeat ke kan. Dengan alasan, TAK PERGI PROGRAM YANG DIWAJIBKAN.

Bagi fakulti aku, semua pelajar NON RESIDENT dan pelajar PART 6 diwajibkan hadir. Dua-dua memenuhi criteria aku. NR dan part 6. Macam mana tu? Ye kena pergi juga kan. Aku pulak pergi alim jer. Pakai baju kurung. Kawan-kawan aku pakai seluar je. Habis aku kena bahan malam tadi. Aku bukan apa, malas nak pakai seluar takut tak berapa proper pakaian aku. Kot kot seluar ketat lah, baju singkat lah, tudung jatuh2 dari bahu lah. So, aku lebih senang pakai baju kurung. Tentu-tentu aku pin tudung kat bahu kan. huhu..

Gara-gara kawan aku lambat, masuk dewan pun lambat. Pasal makan dulu, lapar sangat. Jadi tempat duduk semua dah penuh. Kami pergi Aras 2 duduk kat atas sekali. Aircond tak dapat sangat. Tengok kat pentas kecik je Naib Canselor UiTM tu. Nasib baik ada layar skrin yang besar. hahaha...Aku pun tak berapa nak dengar sangat lah. Sibuk buat homework kat belakang...(baik nya)


p/s: berapa lah UiTM bayar caterer tu ye??? banyak tuh...

6 comments:

Unknown said...

wahhh..x ajak pon apik..

yana89 said...

yeah!aina siap nyanyi lagu warisan dgn semangat jayanya!!=P

ainasuhana said...

apik pehe:
yeker? apik UiTM shah alam jugak ker????

ainasuhana said...

yana89:
hahaha..lawak kot. hahaha

Unknown said...

eikk..kena jadi budak utim dulu ek baru leh masok?hehehe

ainasuhana said...

apik pehe:
hahaha...yelah, kena daftar ikut fakulti. mcm mane tu ye??